zondag 27 oktober 2013

Ter vervanging van de vierkante Ikea-lamp...

Mijn favoriete gepersonaliseerde geboortecadeautje was plots niet meer mogelijk door het schrappen van de lampen uit het Ikea-assortiment :-(.
Ik kreeg heel wat tips voor een vervanglamp, waaronder ook deze: de LYKTA- tafellamp, eveneens van Ikea...
Gisteren getest en goedgekeurd! HOERA!!! Terug lampjes als geboortecadeau ;-)


De werkwijze is dezelde als deze die ik hier gebruikte voor de vierkante glazen lampen.
Alleen neem je andere afmetingen voor je rechthoek: 42 x 14,5 (dacht ik, want ik heb het niet opgeschreven en het lampje is de deur al uit ...)

42 opmerkingen:

  1. Oei, zooo tof!! Die ga ik ook maken! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, zooo tof!! Die ga ik ook maken! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bekleedde voor meisjes dit lampje al toen de rechthoekige nog te verkrijgen waren & nu krijgen de jongens er ook eentje :-)
    Heb je ´t al geprobeerd met tricot ? Iets te klein maken en dat schuift er heel vlot over + blijft mooi zitten .
    Je maakt zo´n leuke dingen : hele fijne blog !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog nooit geprobeerd, maar bedankt voor de tip ;-)

      Verwijderen
    2. Doe je rond de tricot dan ook een biais lint? rekt deze dan nog mee?

      Verwijderen
    3. Ik heb ze nog nooit gemaakt met tricot, maar dan zou je best kiezen voor elastische biais, anders zal het hoesje niet meer rond het lampje passen vrees ik ...

      Verwijderen
    4. En dan schuif je het te gekke hoesje zo over het lampje heen? Blijft dat dan deftig zitten? Ontzettend bedankt voor de inspiratie!

      Verwijderen
  4. Geslaagd! Ik maakte nu de ronde versie van de vorige vierkante versie, maar deze is leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! Ik had net jouw vierkante lampjes ontdekt toen ze uit 't assortiment verdwenen. Deze dus maar snel eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind deze versie ook heel erg mooi! Ze kan zeker en vast tippen aan de vorige versie.
    Ik weet weer wat te noteren op mijn to do lijstje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was al fan van jouw vorige versie en de nieuwe versie is ook heel leuk! Komende week mag mijn Zweedse minnaar mij verwachten, want er is hier een ware babyboom aan de gang. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ook heel leuk met dit modelletje, en deze zijn nog goedkoper ook dacht ik, 't is ne win-win :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, ze zijn net iets duurder, 7,99 euro ipv 4,99 ;-) Maar is nog niet veel hé ;-)

      Verwijderen
    2. idd, 't heeft me niet tegengehouden, heb er net eentje gemaakt :)

      Verwijderen
  9. Origineel, uniek, eenvoudig, leuk, persoonlijk,... noem maar op! Ideaal cadeautje!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze zijn leuker, zo een knus modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Kei tof!
    Maar wordt de lamp niet warm? 'k Hou er schrik voor hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee hoor, de lamp wordt niet echt warm en een katoentje errond kan geen kwaad hé! Gewone lampenkappen zijn ook overtrokken met stof ...

      Verwijderen
  12. Heel leuk!! We gaan ook nog eens naar ikea moeten gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind deze ook leuker, beetje retro!! Leuk alternatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HayHay!
    Heel leuk! Ik heb ook al twee kraamcadeaus gemaakt met deze lamp.
    Zo leuk en zo'n persoonlijk cadeau.
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk idee! De lampen staan hier klaar.
    Weet je nog welk lettertype je gebruikte voor STAN te maken? Grtjs Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt een hele leuke blog! Ik ga alvast de lampenkap uitproberen en het babydekentje ook! Kom ook eens bij mij kijken als je tijd hebt ;)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nele, volgens mij lijkt dat lettertype sterk op "Broadway"!
    Heel leuk idee trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dank je wel voor het geweldige idee... Ik ben er ook ingevlogen: http://madebyelke.blogspot.be/2014/04/welkom-ellis.html

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk idee die lampjes! Dankjewel, dit probeer ik zeker ook eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heel leuk!!!
    welke afmetingen zijn het precies van het stof en de biaise??
    alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet de afmetingen niet van buiten, Liesbeth. Ik meet op het moment zelf met mijn lintmeter de hoogte en de omtrek en tel bij de omtrek 2 cm bij als naadwaarde ...

      Verwijderen
    2. En dan schuif je het te gekke hoesje zo over het lampje? Blijft dat dan deftig zittrn? Ontzettend bedankt voor de inspiratie!

      Verwijderen
    3. ja hoor, dat blijft prima zitten :-)

      Verwijderen
  21. Heel erg bedankt voor je uitleg. Dank zij jou heb ik iemand gelukkig gemaakt vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dank je wel voor je tutorial!
    Heb er eentje cadeau gegeven...
    http://querida-jotixa.blogspot.be/2015/01/jarige-julian.html

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...